Opbouw
Ladingvastzetsystemen, bumpers, trekhaken, bagagerekken, glasdragers, ...
Dakdragers en ladderrekken
Arcxis levert dakdragers voor alle bestelwagens, camionetten en vrachtwagens. Opties zoals een ladderrol of spoiler zijn uiteraard te verkrijgen. Ook een ladder aan de achterzijde van de bestelwagen is een frequent gevraagde aanpassing. We hebben ook meer inventieve ladderrekken die een persoon toestaan ladders te laden en lossen, vanaf het dak van het voertuig, op een snelle, gemakkelijke en veilige manier. De ladderrekken worden vervaardigd met de hoogste kwaliteitscriteria : materialen worden nauwkeurig gekozen, zoals aluminiumlegering en roestvrij staal. We hebben zelfs een oplossing met een uniek automatisch hef- en daalsysteem. Daarvoor gingen we in zee met onze partner MOBITEC. Dit systeem kan volledig van op de grond gemanipuleerd worden zonder dat de chauffeur nog op het dak hoeft te klimmen. Bovendien gebeurt de montage van zo'n systeem op de standaard bevestigingspunten van de wagen door middel van rails en/of aluminium voetjes.
Sidebars, pushbars, bullbars
Om je wagen te beschermen tegen dure schade, als aanrijdbeveiliging, of gewoon om je voertuig een stoerder uiterlijk te geven. Gaasroosters als inbraakbeveiliging, instaplijsten als afwerking of bumperbescherming tegen krassen. Opstappanelen voor bestelwagens met of zonder trekhaak om het meermaals per dag in en uitstappen te vergemakkelijken.
Glasdragers
Glas is een zeer breekbaar materiaal. Voor het vervoer van glas of ramen is dan ook een aangepaste constructie nodig, goederen dienen in alle comfort op de juiste bestemming gebracht te kunnen worden. Arcxis bouwt kwalitatieve glas- of ramendrager camionettes, bestelwagens. Het raamwerk kan volledig gebouwd worden naar de voorzieningen die u nodig hebt.
Veiligheid
Het transport van goederen is tegenwoordig onderhevig aan de nieuwe wetgeving inzake ladingzekerheid. De regels staan nu zeer uitvoerig beschreven in de normen EN 12642, EN 12640 , EN 12195 en tevens het KB van 7 april 2007. De Europese richtlijn die vanaf 10 september 2009 strikt gevolgd moet worden is een handboek van maar liefst 230 bladzijden.
Veiligheid is een belangrijk aspect van onze producten. Niet alleen de chauffeur kan verantwoordelijk gesteld worden voor het beladen van het voertuig, ook de constructeur van het voertuig draagt hierin een verantwoordelijkheid.